Piper Archer PA-28-180, S5-DIO

Odkar je letalo na Ruardiju, je z njim doživelo zračni krst že mnogo ljudi.



Letalo Piper Archer je Silvo Strmljan uvozil iz Kanade. Letalo so prepeljali čez Atlantik v zabojih, nato pa so ga na novo sestavili v Žičah pri Slovenskih Konjicah. Letalo je opremljeno z rezervoarji za gorivo za dolg doseg, kar mu mogoča ostajanje v zraku do sedem ur. V kabini so štirje sedeži, dva za potnike. Sprednja dva sedeža lahko zasedata učitelj in učenec oziroma pilot in en potnik. Letalo je polno opremljeno. Lahko leti v oblakih, slabem vremenu in ponoči. Seveda samo, če je tako opremljeno tudi letališče (vzletišče Ruardi je uporabno samo v pogojih lepega vremene in dneva) ter če je ustrezno šolan tudi pilot.

Piper Super Cub Pa-18-90, S5-MBL

Drugo najstarejše letečo letalo v Sloveniji



Korenine Piper PA-18 Super Cuba lahko zasledimo v tridesetih letih prejšnjega stoletja. William Piper je bil poslovnež, ki je obogatel z nafto. V letalstvo je vstopil z nakupom propadle družbe Taylor Brothers Aircraft. Ta družba je imela na risalni deski letalo Taylor E-2, ki je ustrezalo viziji Williama Piperja. Zgraditi je namreč hotel šolsko in klubsko letalo, ki bi bilo enostavno in poceni. Taylor E-2 je bil certificiran že leta 1931, letel pa je z samo 37 konjskimi močmi. Najpomembnejši korak v razvoju Super Cuba je bil originalni Cub, ki je nosil oznako J-3. J-3 Cub je bil izboljšava tako v aerodinamičnem smislu, konstrukciji kot v močnejšem motorju. J-3 Cub je bil neverjeten uspeh, saj so jih že pred drugo svetovno vojno prodali preko tisoč.

Zodiac S5-NBV

Več o letalu kmalu…